Мъжете и ВЕГА ТЕСТ храните за добра ерекция и продължителен секс

Еректилната дисфункция, позната повече като импотенция,  е състояние, при  което мъжът не може да стигне до получаване на ерекция и до нейното достатъчно дълго поддържане, за да се извърши нормален полов акт. Тя може да е в лека, умерена и силна степен. Статистиката показва, че всеки пети българин има някакъв проблем в сексуалния си живот. Важно е по- ранното  предпазване от евентуални сексуални проблеми, защото всяка възраст може да бъде засегната, особено мъжете над 30 г.

Причините за еректилна дисфункция често са здравословни. В по- голямата си част те са: ендокринни, съдови, неправилно хранене, стрес, психологически проблеми, употреба на алкохол, наркотици, медикаменти, обездвижване и липсваща физическа натовареност. Има и т.н. функционални нарушения на ерекцията, които не са свързани със заболявания на организма. Намаляването на тестостерона, полов хормон от групата на андрогените, е заплаха за мъжката сексуалност.Той е важен за възмъжаването и половото влечение, за добрата ерекция и  удоволствието от секса. Често  неговото лечение е с включване на  медикаменти, водещи до повишаване на тестостерона във физиологични граници- определя се  при консултация с ендокринолог – андролог.
Съществена  причина за намаляване на тестостерона е наднорменото тегло и затлъстяването. Знае се, че около 60% от българските мъже между 30 и 55 – 60 години  са с наднормено тегло- то  застрашава мъжката сексуалност. Натрупаните мазнини  допринасят за превръщане на мъжкия полов хормон в женски полови хормони, наречени естрогени. Този променен баланс на хормоните намалява сексуалните възможности при мъжете. Честота на сексуалните смущения се увеличават повече от два пъти при затлъстяване. Оплакванията са от намалена или липсваща ерекция, преждевременна еякулация, лошо качество на отделената сперма, нарушаване на оплодителната способност поради по- лошото качество и подвижност на сперматозоидите, намалено либидо. Доказана е връзката между затлъстяването и мъжката еректилност. Установено е също,че ако се редуцира телесното тегло, ще се подобри либидото и еректилната функция. Намаляването на тестостерона  повишава количеството на мастните депа. Натрупването на мастната тъкан при мъжете, наречено  андроидно, е предимно в областта на корема. Това одначава, че се повишава рискът от засягане на сърцето, панкреаса, черния дроб. По – чести са инфаркти, инсулти, диабет тип 2, метаболитен синдром. Определената от СЗО обиколка на талията над  94 см  и индекс на телесна маса над 27,5 се считат за риск от развитие на споменатите заболявания. Намаляването на тестостерона води, освен до наднормено тегло, и до безплодие, увреждания на костната и мускулна функция, психиката. Всъщност затлъстяването е рисков фактор за получаване на ниски нива на тестостерона и за еректилната дисфункция.

Какво да се прави, за да се осигури добра ерекция?

- Консултация с ендокринолог- антрополог, при необходимост прием на медикаменти.
– Правилно хранене.
– Редовно спортуване.
– Промяна на някои вредни навици.
На помощ идва здравословното, балансирано хранене, подсилващо жизнените сили на организма. За да се предотвратят и намалят тези проблеми при част от българските мъже, е нужно и да се намали и телесното тегло.

Кои  храни подпомагат сексуалната функция?

Ето някои от тях, които съдържат полезни за този  проблем субстанции:
– L – аргинин, аминокиселина, която участва в производството на тестостерон,  увеличава кръвотока към пещеристите тела на половия член, което води до желаното удължаване на ерекцията. Съдържа се в: сурови бадеми, лешници, фъстъци, орехи, слънчогледови семена, овесени ядки и кълнове, боб, леща, чесън, соя.
– Фитохормони –  в растителните храни- съдържа се в соята/ но тя не се препоръчва в този случай/, пшеничени кълнове, овесени ядки.
– Протеини – употребата им в големи количества потиска образуването на тестостерон, но и приемът им в малки количества също води до неговите ниски стойности. Добрите нива на протеини са: около 15- 18% от дневните калории/ напр. това е 150 г. месо/. Полезни са: постни меса- пилешко, пуешко, телешко, заешко, яйца, риба, морски дарове, нискомаслени млечни продукти. Растителните протеини са добре представени в бобовите храни.
– Въглехидрати – недостатъчният прием на въглехидрати намалява синтезирането на тестстерона. Полезни са т.н. сложни въглехидрати- пълнозърнест хляб, зърнени храни, кафяв ориз, картофи, царевица.  Може да повишите необходимата захар в кръвта с мед, сладки плодове- грозде, пъпеш, круши, праскови, фурми, смокини, стафиди,
– Аминокиселини- съдържат се пуешко, телешко месо, сьомга, кисело мляко, аспержи, авокадо, броколи, домати,спанак, картофи,овесени ядки, портокали, домаити.
– Мазнини – трябва да бъдат в нормални граници, те участват в изграждането на половите хормони. Растителни мононенаситени мастни киселини имат основно участие в изграждане и синтезиране на тестостерона. Представители са: зехтин, ленено, орехово олио, орехи, маслини, авокадо. Храни, съдържащи ненаситени мастни киселини омега-3, омега-6, те подпомагат функцията на нервната система – центъра на удоволствието. Представени са в: сардини, сьомга, скумрия, прясна риба тон, бразилски орех, сусамено, тиквено и слънчогледово семе. Животинските мазнини да се приемат от: постни меса- телешко, пуешко, заешко, пилешко, яйца, нискомаслени млечни продукти.
– Антиоксиданти – храните с антиоксидантно действие съдържат вит. А, С, Е,  бета- каротин, селен, цинк. Ценни източници са: броколи, круши, спанак, зеле, ягоди, малини, портокали, зеленолистни зеленчуци, ядки, бобови, червено грозде,
– Вит. Е – основният мастноразтворим  антиоксидант на организма-  предпазва полиненаситените мастни киселини от окисление, улеснява усвояването им. Подпомага репродуктивните тъкани, мускулите, ускорява синтеза на тестостерон. Намира се в: зехтин, яйца, сурови ядки, кисело мляко, растителни мазнини, листни зеленчуци, пълнозърнести храни,
– Калций – той е важен за повишаване на либидото, защото една от особеностите му е, че участва в процесите на възбуждане на нервните клетки. Представен е в: Кисело мляко, считано за българската виагра, извара, нискомаслени млечни продукти, сардини, броколи, домати, брюкселско зеле, цвекло, бадеми, мандарини.
– Цинк –  има важно значение за повишаване и поддържане  на ерекцията, образуването на спермата. При всяка еякулация се намаляват около пет грама цинк. Добри хранителни източници са: месо, черен дроб, стриди, яйца, скариди, морски дарове, кисело мляко, пшеничен зародиш, тиквени семки, бобови, банани, ананас, зелен чай.
Калий – много важен за потентността. Той активно участва в подържане на  мускулния тонус, подпомага снабдяването на капилярите с кръв.  А добрата мускулатура и кръвоснабдяване подържат ерекцията.  Намира се в : сардини, зеленолистни, цитрусови, бобови, картофи, мандарини,  малини, авокадо.
– Фосфорът-  допринася за отделяне на жизнена и здрава сперма, повишава либидото. Има го в: риби, морски дарове, бобови,  броколи, банани.
– Вит. А  участва  процесите на сперматогенезата-  дефицит може да има при вегетарианци, или при строги неправилни диети. Добре представен е  в: яйца, месо, масло, риби, мляко и млечни продукти, ядки, магданоз, мента, манго, банани, кайсии. Моркови- те съдържат порфирини, които стимулират отделяне на половите хормони и образуването на сперма.
Бадеми- повишават суксуалната възбудимост
– Магнезий – активира половата активност Съдържа се в: сардини, бирена мая, банан, бадеми, тиквени семки, лешници, кашу, магданоз, бобови, фурми.
– Витамини от гр. В – спомагат за синтеза па половите хормони. Набавят се от: месо, млечни продукти, риби, яйца, ядки, зърнени храни, бобови, спанак, домати, ориз, картофи, карфиол, орехи, бадеми, цитрусови, ягоди,  банани.
– Витамин С – усилва оргазма, участва във функцията на половите жлези. Неговото количество се намалява от цигарите и алкохола. Съдържа се в: касис, шипки, киви, цитрусови, чушки, магданоз,броколи, листни зеленчуци, целина, алабаш, грах, ягоди, малини, боровинки, банани.
– Коприва – за повишаване на слабо полово влечение и полова активност се препоръчва прием на корените на коприва- те съдържат полизахаридите хидрооксикумарин, цефамиди с доказано въздействие. Може да се ползва като отвара, супа, пюрета.
Ако искате по- бързо и трайно да се измъкнете от проблема с еректилната дисфункция е полезно да си направите и личен хранителен Вега тест. С помощта на теста за около един час ще разберете кои от горе изброените храни са най- полезни за вас. Всеки организъм и съответно метаболизъм е различен. С изследването с теста се определят храните, които вашият организъм в момента може да разгражда, усвоява и използва най – добре. Те са полезните за вас и само тях ще  включим в храненето ви. Установяват се и кои от храните организмът ви не понася, не разгражда и усвоява достатъчно, и съответно трупа като вредности- токсини, шлаки. Тях изключваме от менюто ви временно, само за няколко месеца. Фишът с резултатите се получава веднага, лекарят изготвя индивидуален хранителен режим. Ползата от теста е, че с него се осигурява индивидуално подбрано хранене само с полезните за организма храни. Такъв режим, включващ установените от теста поносими храни, води до по-сигурно намаляване на здравословните проблеми в момента. Ясно е, че Вега тест трябва да се извършва от лекар, специалист в тази област на изслезването.
След като разбрахте кои храни са подходящи за вас, трябва да разберете и кога да ги консумирате правилно. Винаги трябва да имате познатите сутрешна закуска, обяд, вечеря, две междини закуски. Не подценявайте и не пропускайте, особено следобедната закуска –  това  намалява хормоналните запаси.
Алтернативните методи като акупунктура, лазерпунктура, електростимулация са с доказана добра ефективност. Комбинирането им с индивидуално определената за вас храна повишава ефективността на лечението на проблема.
Спортувайте – всякаква физическа активност подобрява производството на тестостерон и съответно на сперматозоиди. Физическите натоварвания да са ежедневни, обемът им да бъде според възможностите на организма, предпочитанията, възрастта. Не приемайте анаболни стероиди – те намаляват производството на сперматозоиди и тяхното качество.
Намалете телесното  тегло /ако сте с такова/ – защото то значително снижава производството на тестостерон и  увеличава това на женските хормони. Редуцирането на теглото да бъде бавно, не повече от 1- 1,5 кг. седмично. Не трябвада се гладува или храненето да е силно ограничено- това също намалява количеството на тестостерона. Неговите ниски нива водят до  недостатъчно изгаряне на мазнините.
Еректилната дисфункция нарушава половите взаимоотношения и качеството на живот. Сексът има антистресов ефект, той поддържа мускулния тонус, намалява риска от рак на простата при мъжете, удължава продължителността на живота.
Необходимо е да се променят някои от навиците.

Това включва:
– Ограничаване на  консумацията на животинска мазнина/ тлъсти меса/, консервирани продукти- колбаси, шунка, бекон, пържени и панирани храни, чипс, снакс и т.н.
Колбасните изделия, особено пушените, съдържат хистамин- той често предизвиква алергии, главоболие, реакции на храносмилателната система. Подобни реакции могат да се причинят и от оцветители, стабилизатори, ароматизатори, включени в обработката на колбасите. Завишено е количеството на мазнини и соя в тях.  Изключете соята и соевите продукти от храненето си- съставките на соята са близки до естрогена /женски полови хормони/.
Заменете ги с: риби, морски дарове, постни меса- пилешко, телешко, заешко.
–  Намаляване консумацията на кафе- неговата основна съставка- кофеина- има възбуждащ ефект, но предозирането има обратния- потискащ ефект.
– Употребата на алкохол- алкохолът потиска синтеза на тестостерона. Сами решете какво предпочитате- добър секс или алкохол. Сведете количеството до малки или умерени нива. Компенсирайте с фреш, зелен чай, минерална вода.
– Цигари- те намаляват притока на кръв към пениса. Личен избор е употребата на цигари при такъв проблем.
– Забравете за захар, захарни и тестени изделия, пасти, торти. Захарта е активен въглехидрат, но потиска секрецията на ендорфина – наречен хормон на щастието.
Редовният сън е много важен в този период.
Не бягайте от проблема. Нито алкохол, порнографски филми, а най- малко наркотични вещества, ще могат да ви измъкнат от състоянието. Виаграта също не е добър вариант, защото според някои учени тя уврежда главичката на сперматозоида/ наречена акрозома/. Там се намират химически съединения, които спомагат за неговото проникване през обвивката на  яйцеклетката.  Намаляване на желанието за секс е тревожен момент, но разбрахте, че има начини за излизане от това състояние.

Кога можете да правите добър секс?

Отговорът е ясен – когато се отделя най- голямото количество на тестостерон в организма. Хормонът е с максимални нива в 7 часа, а най- ниските количества са около 20 ч. Всъщност добрите възможности са между 6 и 8 часа, и от 10 до 14 ч. Достатъчно време да покажете и затвърдите възможностите си.
Ако успеете да използвате направените препоръки за хранене и използвате представената информация за храните, тогава голяма част от проблемите в момента биха могли да се решат.

Знаете ли, че ако искате сбъднете мечтата си за бебе, трябва да правите секс всеки ден?
    Така се подобрява качеството на спермата според данните на австралийски център за безплодие и ин витро оплождане. При средни увреждания на ДНК в спермата се установява, че качеството на семенната течност значително се подобрява след всекидневна еякулация в продължение на седем дни.Спермата на изследваните мъже  е станала  по-подвижна и активна. Счита се, че най- вероятно с честата еякулация се скъсява, намалява времето, през което сперматозоидите са изложени на „ реактивните форми на кислорода в тестисите”, което е важно. Това е доста по- различно от обичайните препоръки, които се дават в такива случаи.Обикновено двойките са съветвани да правят секс два-три пъти в седмицата.

Предполага се, че такъв положителен ефект на всекидневната полова интимност най- вероятно има и при мъжете без проблеми с потентността. При планиране на зачеване, двойките със сравнително нормални семенни параметри трябва да правят секс всеки ден през седмицата, преди датата на овулация за жената. Но пък и секс всеки ден за продължителен период от време, може да доведе до намаляване на  количеството на спермата.

Знаете ли, че има мъже с алергия към собствената им сперма?

     Това е рядко заболяване, което предизвиква симптоми, подобни на грип веднага след еякулация и то в продължение на седмица. Необясним синдром, при който мъжете след оргазъм и непосредствено след еякулацията/ понякога след минути/ развиват грипоподобни симптоми, като оплакванията  могат да бъдат: втрисания, парене в очите, хрема, доста силна отпадналост, умора. Много често на тези оплаквания се поставя диагноза грип и се лекува погрешно като такъв почти цяла седмица. Състоянието е определено като „ синдром на посторгазмено заболяване (POIS)” и е съобщено в медицински издания от 2002 година като Автоимунна Реакция.  Счита се, че най- вероятно се дължи на алергия към собствената им сперма. Това  противоречи на мненинето, че това е психологически проблем.  Според холандски изследвания  пациентите с този синдром вероятно имат Алергия към собствената си семенна течност. Тя  може да се повлияе от хипосенсибилизиращо лечение. То се извършва  с инжектиране на повишаващи се дози алерген /в този случай това е собствената  сперма / с цел да се намали реакцията на организма към него/алергена/ и  да ограничи, да  намали алергичните прояви.Този вид лечение  е бавно, отнема понякога около пет години. Въпреки, че е известен от осем години, синдромът остава почти неизвестен за много лекари. А и много мъже не подозират, че проблемът им е известно и описано от медицината състояние, те също сe смущават да сe обърнат към лекар. А могат да подобрят състоянието си.