НАЗАД

   НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ...
 
 
Маргарин - полезен или по-скоро вреден


     Маргаринът е създаден преди около 200 години, носи името си от маргариновата киселина/ открита през 1813г./. Наполеон ІІІ поръчва създаване на заместител на маслото, което е създадено от френски химик, и е наречено Олеомаргарин/ маргарон преведено означава перла/. Той се произвеждал от пречистена говежда мазнина със съответна преработка. Сега се получава от животински или растителни мазнини.  Той е евтин, маже се лесно, има добър вкус. В България се получава от растителна мазнина. Технологията на получаване е следната: през мазнина/ палмова, слънчогледова и др./ се пропуска водород  при висока температура и налягане. Хидрогениране е: добавяне на водородни /Н2 / атоми към двойните връзки  в молекулите на ненаситените мастни киселини/ от растителните масла/  и ги превръщат в наситени  при t 210С и метален катализатор. Мастните киселини преминават в неестествена трансформа.
     Маргаринът/ трансмастни киселини/- те променят нормалния начин на преобразуване на холестерола и повишават количеството му в кръвта, повишават липопротеините с ниска плътност/ води до атеросклероза/, намаляват липопротеините с висока плътност. Организмът е адаптиран да преработва съществуващите в природата , а не трансформите на мастните киселини- те се натрупват по клетъчните мембрани, нарушават защитните функции на клетъчната мембрана, клетъчното хранене и междуклетъчния транспорт.  
Проблемите на маргарина са от факторите :* качество на използваните мазнини, *процесите на насищане и *процесите на пречистване на маргарина.
     Той съдържа трансизомери на висшите мастни киселини- те се получават при нагряване на течните растителни мазнини до висока температура и наличие на водород и катализатори, т.н. хидрогениране. Те са  по- опасни от наситените мастни киселини в маслото и сланината. Трансмастните киселини могат да променят алергичната нагласа и кръвосъсирвенето, имунната защита, да повишат кръвното налягане, да  постъпят и в кърмата на майката.
      Доказано е, че трансмазнините могат да причинят атеросклероза- особено ако се съдържат в маргарина над 2- 3- и повече процента. Трансмазнините са по- вредни от наситените мастни киселини/ например  маслото/ - те повишават нивото на лошия холестерол /LDL /, нещо повече, те намаляват добрия холестерол /НDL /.  При проучване е установено, че при хора, употребили маргарин, се е увеличил два пъти  рискът от получаване на инфаркт на миокарда, отколкото при тези, които не са го употребявали.
Трансмазнини/ освен в маргарина/ има в пасти, вафли, бисквити, торти, кекс, пържени картофи / от веригите за бързо хранене/ и др.
     От маргарина се дебелее, той не е диетичен продукт, не е диетична мазнина. Не е по- нискокалоричен от животинските мазнини, защото в процеса на насищане тази разлика между него и мазнините се премахва. Той не може да замести маслото.Трансизомерите на мастните киселини водят до запушване на кръвоносните съдове. Те могат да увеличат артериалното кръвно налягане, да доведат до сърдечно- съдови проблеми, затлъстяване, диабет тип 2, метаболитни синдроми. Трансмазнините затрудняват метаболизма на мастни киселини.
     Маргаринът не съдържа холестерол, може да бъде използван, но не ежедневно при възрастни. Не така стои въпросът за употребата му при децата и подрастващите- мнението е да Не се използава или Силно да се ограничи. Да не се дават ежедневно на децата, не говорим само за намазана филия, а и храните, в които се употребява-сладкарски издели, бисквити и т.н.. Всички продукти, на които е написано ”хдрогенизирано”, или „частично хидрогенизирано” да не се ползват, или да се избягват. Към маргарините спадат и т.н шортънинги, които се използват за пържене , сладкарски изделия.
     Сега процесите на хидриране се заместват с преестерифициране и фракциониране-  това означава по- ниски количества на трансмастни киселини в маргарина. Това оскъпява продукта. В България все още не се продават.
Да  се замести употребата на маргарин с  хранителните мазнини. Те разтварят и пренасят мастно- разтворимите витамини- Д, А, Е, К, които са единствените вносители  на полиненаситените есенциани мастни киселини/ те са незаменини, организмът не може сам да си ги синтезира/. Трябва да се приемат в достатъчни количества, защото осигуряват пълноценното функциониране на имунната система, чрез тях организмът синтезира останалите необходими за него мастни киселини.  Те намаляват холестерола и сърдечно- съдовите заболявания, спомагат за изграждане на клетъчните мембрани, за пренасяне на кислорода от въздуха до белодробните алвеоли и хемглобина на кръвта, и през клетъчните мембрани до митохондриите в клетката. Техният недостиг води до различни заболявания.  Има ги в: скумрия, сьомга, риба тон, треска, херинга, сардина, рибено масло, студенопресовани масла от ленено семе, рапица, някои ядки, пшеничен зародиш. Тези мазнини лесно се разграждат при топлинна обработка.

 
 
 
   
Вега Тест - Д-р Дора Георгиева, д. м. е главен асистент.

     Вега Тест - Завършва медицина в София със специалност анестезиология и реанимация. Специализира и преподава традиционна китайска медицина.

 
 
  Как да отслабнем с Вега тест, без да гладуваме ?
 
 
Мъжете и Вега тест храните за добра ерекция и продължителен секс.
 
 
  SP6 COMPLETE nanopatch - Контрол на апетита, метаболизма, теглото...
 
 
Как да отслабнат децата с Вега тест храни,без да гладуват
 
 
  С ВЕГАТЕСТ отслабваш бавно, но завинаги.
 
 
ICEWAVE nanopatches- Намаляват Болката много бързо, без наркотици и аналгетици
 
 
           Знаете ли,
че...
Наши Приятели
     
Всички права запазени. © ВЕГА МЕД 2009 | Дизайн и Програмиране Камея Дизайн ООД